Αρχική σελίδα » Περιγραφή Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών (MSc) » Σκοπός

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ-ΣΚΟΠΟΣ

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στην Ακοολογία και Νευροωτολογία έχει ως αντικείμενο την εκπαίδευση φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδό στις μεθόδους διάγνωσης και αντιμετώπισης των παθήσεων που σχετίζονται με την ακοολογία και την νευροωτολογία.

Σκοπός του ΠΜΣ «Ακοολογία και Νευροωτολογία» είναι: η εκπαίδευση και η κατάρτιση των φοιτητών στην γνώση των βασικών εννοιών και της λειτουργίας του ακουστικού και του αιθουσαίου συστήματος ώστε να εμπεδωθεί η βασική επιστήμη στην οποία βασίζονται αυτά τα δυο συστήματα.

Η γνώση της ανατομίας και της φυσιολογίας του ακουστικού και του αιθουσαίου συστήματος παρέχει στους φοιτητές το υπόβαθρο της κατανόησης της λειτουργίας αυτών των συστημάτων

Οι φοιτητές θα μάθουν πώς να αναλύουν τα δεδομένα μιας μελέτης και πως θα χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα και θα τα επεξεργαστούν ώστε να προχωρήσουν σε ερευνητικά προγράμματα.

Η μελέτη των γνωσιακών νευροεπιστημών και των επιστημών επικοινωνίας δίνει στο φοιτητή τις βασικές γνώσεις για τη φύση της νευροωτολογίας και πως συνδέεται με το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και το τρόπο που η ακοή συμβάλει στην επικοινωνία του ανθρώπου με τους άλλους ανθρώπους σε βασικό αλλά και ολοκληρωμένο πολυαισθητηριακό μοντέλο αλληλεπίδρασης των νευρικών και γνωσιακών δεξιοτήτων.

Ο φοιτητής θα αποκτήσει τις βασικές γνώσεις των παθήσεων του ακουστικού συστήματος που περιλαμβάνονται στο μάθημα αυτό και θα εμπεδώσει τη συμπτωματολογία και το τρόπο παρουσίασης των παθήσεων αυτών

Ο φοιτητής θα μάθει το τρόπο διάγνωσης των παθήσεων του ακουστικού συστήματος πάνω στη βάση της φυσικής, μηχανικής, φυσιολογίας, παθοφυσιολογίας, και παθολογίας που διδάχθηκε στα προηγούμενα μαθήματα.

Ο φοιτητής εξειδικεύεται στις παιδιατρικές παθήσεις του ακουστικού συστήματος και στη διαφορική διάγνωση αυτών συμπεριλαμβανομένων των νεογνικών παθήσεων και συνδέει τις παθήσεις αυτές με τη γενετική και τη κληρονομικότητα.

Ο φοιτητής μαθαίνει πως θεραπεύονται οι παθήσεις του ακουστικού συστήματος συντηρητικά και χειρουργικά ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη αντίληψη της διάγνωσης και αντιμετώπισης των παθήσεων αυτών. Επίσης αποκτά γνώσεις για την αποκατάσταση με βοηθήματα βαρηκοΐας και εμφυτεύματα

Ο φοιτητής μαθαίνει τις παθήσεις του αιθουσαίου συστήματος βασιζόμενος στις γνώσεις φυσικής, φυσιολογίας, παθοφυσιολογίας, και διαγνωστικής που έμαθε στα προηγούμενα σχετικά μαθήματα.

Ο φοιτητής μαθαίνει να θέτει ερευνητικό στόχο, να εκπονεί μελέτη και τρόπο μελέτης της ερευνάς που ανέλαβε, εφαρμογή του ερευνητικού πρωτοκόλλου, ανάλυση των αποτελεσμάτων, στατιστική επεξεργασία των δεδομένων, συσχέτιση με τη διεθνή βιβλιογραφία, εξαγωγή επιστημονικών συμπερασμάτων, και τέλος σε ολοκληρωμένη συγγραφή της μελέτης του ερευνητικού στόχου.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι θα είναι ικανοί:

  • να έχουν αποκτήσει τις απαιτούμενες γνώσεις αναφορικά με την Ακοολογία και Νευροωτολογία.
  • να έχουν κατανοήσει τις εφαρμογές της έγκαιρης παρέμβασης στα πεδία της κλινικής και της έρευνας.
  • να γνωρίζουν τα θεραπευτικά πλαίσια και τις τεχνικές της Ακοολογίας και Νευροωτολογίας.
  • να αντιλαμβάνονται ζητήματα μεθοδολογίας έρευνας στις επιστήμες υγείας.
  • να αξιοποιούν τις αποκτηθείσες γνώσεις και δεξιότητες σε υπηρεσίες έγκαιρης παρέμβασης.

Το Π.Μ.Σ. οδηγεί στην απονομή Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ακοολογίας και Νευροωτολογίας», μετά την πλήρη και επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών με βάση το πρόγραμμα σπουδών.

Οι τίτλοι απονέμονται από τη Σχολή Επιστημών Υγείας, το Τμήμα Ιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μαθησιακά αποτελέσματα, προσόντα που αποκτώνται από την επιτυχή παρακολούθηση του Π.Μ.Σ.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι θα είναι ικανοί: 

  • να έχουν αποκτήσει τις απαιτούμενες γνώσεις αναφορικά με την Ακοολογία και Νευροωτολογία.
  • να έχουν κατανοήσει τις εφαρμογές της έγκαιρης παρέμβασης στα πεδία της κλινικής και της έρευνας.
  • να γνωρίζουν τα θεραπευτικά πλαίσια και τις τεχνικές της Ακοολογίας και Νευροωτολογίας.
  • να αντιλαμβάνονται ζητήματα μεθοδολογίας έρευνας στις επιστήμες υγείας.
  • να αξιοποιούν τις αποκτηθείσες γνώσεις και δεξιότητες σε υπηρεσίες έγκαιρης παρέμβασης.